منابع
کتابها
- حقشناس، علیمحمد (1382). مرز میان زبان و ادبیات کجاست؟؛ زبان و ادب فارسی در گذرگاه سنت و مدرنیته. تهران: انتشارات آگه.
- داعیالاسلام، سید محمدعلی (1352ق/ 1312ش). رسالۀ خط داعی. حیدرآباد دکن: اعظم استیم پریس.
- دستور خط فارسی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی (1399). تهران: فرهنگستان زبان و ادب فارسی.
مقالات
- آذرنگ، عبدالحسین (1383). «سیاستهای فرهنگی، آموزشی و ارتباطی و اصلاح خط فارسی»؛ نامۀ پارسی، س نهم، ش3، پاییز: صص 5-14.
- آشوری، داریوش (1375). «چند پیشنهاد دیگر برای اصلاح خط فارسی»؛ نگاه نو، ش 28، اردیبهشت: صص 101-118.
- امامی، کریم (1371). «لزوم بازنگری در شیوة نگارش خط فارسی»؛ آدینه، ش 73-74: صص 18-19.
- امیرتیموری، محمدحسن (1382). «نشریۀ تعلیموتربیت»، زمستان، شمارۀ 76: صص 33-66.
- بهمنیار، احمد (1322). «املای فارسی پیشنهاد به مقام فرهنگستان»؛ نامۀ فرهنگستان، س اول، آبان: صص 42-66.
- رحیمی، سعید و منصوره فضیلتی (1395). «کاربست نظریۀ هوشهای چندگانۀ گاردنر درآموزش و یادگیری»؛ نشریۀ رویش روانشناسی، شمارۀ 16، پاییز: صص 5-30.
- رنجبری، فهیمه و همکاران (1392). «اثربخشی آموزش مبتنی بر هوشهای چندگانۀ گاردنر بر میزان خطاهای املایی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری پایۀ سوم ابتدایی شهر اصفهان»؛ مجلۀ ناتوانیهای یادگیری، دورۀ 2، ش 4، تابستان: صص 45-60.
- روحانی، رضا (1389). «مشکل پیوستهنویسی و امتیاز نزدیکنویسی در املای ترکیبات فارسی»؛ گوهرگویا، ش15، پاییز: صص 85-108.
- ستایش، حسن (1389). «یای میانجی در رسمالخط فارسی»؛ بهار ادب، س 3، ش 8: صص 201-220.
- سمسار، محمدحسن (1347). «نظری به خط خوش فارسی»؛ هنر و مردم، دورة جدید: صص27-33.
- شعار، جعفر؛ مقربی، مصطفی و همکاران (1356). «شیوۀ خط فارسی برای کتابهای درسی و انتشارات آموزشی»؛ آموزشوپرورش (تعلیموتربیت)، دورۀ چهلوهفتم، مهر، ش 1: صص 9-17.
- شهری، محمد (1376). «نقدی بر رسمالخط کتابهای درسی»؛ آینۀ پژوهش، ش 8: ص 588-593.
- صدر امیرجانلو، اصغر (1381). «کاستیهای خط فارسی و پیامدهای آن در آموزش زبان فارسی»؛ مجلۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، تابستان و پاییز، س 49، ش 2و3: صص 393-408.
- صنعتی، محمد (1371). «دشواریهای زبان فارسی با کامپیوتر»؛ آدینه، ش72: ص 56-57.
- فرادی، عبدالله (1348). «وضع قلم نستعلیق و سیر خوشنویسی»؛ مجلۀ کاوه (مونیخ)، ش 7: صص41-46؛ ص 141-147.
- قمری، حیدر (1394). «ارزشیابی خط کتاب فارسی اول دبستان»؛ فصلنامۀ تعلیموتربیت، ش121: صص 141-172.
- کابلی، ایرج (1374). «یک اقدام لازم برای یکسانشدن شیوۀ ویرایش کتابهای درسی»؛ آدینه، ش103، مرداد: صص 56-58.
- متینی، جلال (1374). «زبان و خط ما»؛ ایرانشناسی، ش 7: صص 235-251.
- مقربی، مصطفی (1375). «شیوۀ خط فارسی»؛ هژده گفتار: ص 18-37.
- مولوی، محمد علی (1374). «آتاتورک دایرهالمعارف بزرگ اسلامی»؛ زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، جلد اول،
دایرهالمعارف بزرگ اسلامی: صص 85-88.
میرباقری فرد، سید علیاصغر (1384). «شعر پارسی و خط»؛ سیر خط و کتابت. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: صص267-285.
- نیساری، سلیم (1392). «تاریخچۀ کاربرد اصطلاح دستورخط فارسی»؛ یادنامه (زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی استاد دکتر سلیم نیساری): صص73-75.
- هادی، عبدالله (1374). «دربارة تغییر خط فارسی»؛ ایرانشناسی، ش 7: صص 710-713.
- همایونپور، هرمز (1385). «شیوة خط فارسی»؛ ش 15: صص 1-5.
منابع لاتین
- Armestrong, Tomas (2003), The Multiple Intelligences of reading and writing,
Virginia, Alexandria.
- Gardner,Howard (1983), Frames of Mind: The Theory of Multiple intelligences, New York, Basic Books.